About Me

1 – Tre sanningar om dig själv

  • Jag är filmfantast
  • Jag älskar att vara själv
  • är förtjust i fiskar

2 – Meningen bakom ditt bloggnamn

Mitt namn är Rocio, men när man uttalar det på svenska låter det som Rockio


3 – Vad heter dina allra bästa vänner?

Ojdå vad svårt jag har bästa vänner i Sverige och här i Chile


4 – En vana som du önskar att du kunde trolla bort

Mm jag har många vanor som jag skulle vilja trolla bort, som tex, att sluta vara så himla morgontrött


5 – En plats du aldrig kommer glömma

Jag förvarar alla platser i mitt minne, för att där kan jag alltid återkomma till dem om jag vill

6 – Favoritsuperhjälten och varför?

Batman, för att han är en vanlig människa utan superkrafter… Vi alla kan vara hjältar =)
Och så är han supersnygg också!


7 – Den/dom som har störst inverkan på dig

Min familj


8 – Mål på kort sikt för denna månad och varför?

Njuta av livet så mycket som möjligt


9 – Något du är stolt över
Mmm vet inte riktig, just nu är jag stolt över min filmkollektion och att jag har lärt mig att köra bil.


10 – Låtar du lyssnar på när du är glad och när du är ledsen
När jag är ledsen brukar jag oftast lyssna på deppiga låtar, ja jag kan vara lite masochist. Och när jag  är glad brukar jag oftast lyssna på rock.


11 – En tid du saknar

Då alla var mindre stressad


12 – Varför började du blogga?

Så att mina vänner och ni andra i Sverige kan läsa om mitt nya liv här Chile


13 – Hur ser ditt hus ut?

Med dörr och några fönster! Nää det är rätt så stor, med många rum och en fin bakgård.


14 – Hur ser din familj ut?

Mamma och pappa, och fem syskon, 2 som bor i Sverige och 3 som bor med mig


15 – Hur har du förändrats under det senaste två åren?
Jag har nog lärt mig en hel del, jag har mognat


16 – Någon som du skulle vilja byta liv med för en dag, och varför?

med en vagabond


17 – När du ligger på din dödsbädd och blickar tillbaka över ditt liv, vad vill du att du ska tänka då?

Att jag levt livet fullt ut och att jag gjorde det bästa jag kunde


18 – Smeknamn du har, och varför du har dom?

Jag kallas för Rockio, Chio, Rocito mm


19– En kort förklaring av hur din framtid kommer se ut

Jag hoppas att den ser ut så fin som möjligt, jag kanske jobbar i en skola och lär massa ungdomar… och så vill jag ha en fin familj …


20 – Något som gör dig glad

Hjälpa andra

21 – Vad gör dig annorlunda till skillnad från andra?

Alla är olika ;)


22 – Något du längtar efter

Uf jag längtar efterl Karibien resan, Pearl Jam konserten och Roger Waters The Wall Showen


23 – Ett brev du fått

Av CSN och Nordea  =D


24 – Vad man hittar i din handväska?

Plånboken, bilnycklarna, en penna, handkräm och lipglossen så klart


25 - Den absoluta favorittid på året

Våren, vintern, sommaren och hösten xD


26 - Har du bra humor?

Haha, kanske, blir nästan aldrig arg, och så skrattar jag nästan av allt, men jag kan vara ganska ironisk och sarkastisk


27 - Dina favoritlåtar

Jag har alldeles för många


28- Något du ser framemot

Uf jag längtar till Karibien resan, Pearl Jam konserten och Roger Waters The Wall Showen


29- Hur många har du kysst?

Några stycken


30 - Längsta förhållandet

8 månader och snart 9, med pojken som jag är med just nu.


31 - En galen sak

Haha, när jag hoppade från övervåningen när jag hade utegångsförbud…. Det var för ganska länge sen!


32 - Är du i ett förhållande? Och med vem isåfall?

Ja, med Miguel♥


33 - Vars befinner du dig nu?

Hemma


34 - 3 saker du skulle ta med dig till en öde ö

  • En man
  • redskap
  • Böcker

 

35 - 5 saker du inte skulle klara dig utan

  • De närmsta
  • Musiken
  • Filmer
  • Telefonen
  • Duschen


36- Något du vill göra precis nu

Läsa klar min bok

 

 



Kommentarer
Postat av: Marielle

Jejjemen, det ska bli kul :) , aaw tack :D, hoppas allt är bra med dig :Dkram

2011-09-01 @ 07:31:15
URL: http://mellebusplace.blogg.se/
Postat av: Anna

Du är så GULLIG underhållande och sann mot dig själv! Det slår mig alltid hur sjukt imponerad jag är över att du känner dig själv så väl! Saknar dig s mycket! Skrattade till lite när du skrev att du kan vara "sarkastisk" hihi ;) Minnen!

2011-09-03 @ 23:19:00
URL: http://ahstrom91.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0