Of course I like The Beatles!

Vem gör inte det?

Kanske ett av världens o historiens största band, själv tycker jag att The Rolling Stones e det, men alla från gamlingar till barn gillar The Beatles.

The Beatles formades under 1960 i Liverpool Storbritannien. De fyra medlemmarna var, John Lennon, Paul McCartney, Ringo Starr och George Harrison.

Nu skulle jag kunna beskriva hur bra deras karriär som musiker var osv, men det tänker jag icke göra.

Jag ville bara påpeka hur enkel deras musik var till en början, låtar som Get Back, Help!,  She Loves You Ya Ya! Haha behövde inte mer en tre vanliga ackordet . Men de blev kända så, vanliga låtar med lite swing.

Men sen, (nu börjar det att bli rolig) blev musiken allt mer komplicerad o djupare, de började använda orkester, som i låten ”Elenor Rigby”, de blev också mer psykedeliska o med indien-influenser.

Själv tycker jag att LSD påverkade Beatles var den bästa tiden, men droger e ju inget bra! Men men Yellow Submarin och Lucy in the Sky with Diamond, e helt underbara.

O filmen ”Yellow Submarin kan absolut inte vara mer psycko o skruvad! Love it!

 

 

Lyssna till "Lucy in the Sky with Diamonds" (LSD) stäng ögonen o föreställ er det här!

Vem behöver skada kroppen med droger när man ändå kan känna sig så bra med det här?

 

Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0