Time

Nu börjar jag känna på mig det här med att bli äldre, jag vet, jag e ju bra 18, snart 19, men det e just i den här åldern då man tar första av alla de svåra besluten man bör ta i livet.

Jag känner mig rätt lugnt trots allt, jag försöker hitta balansen mellan det som e rationellt och emotionellt, jag tycker att jag e på rätt spår fastän jag går lite vilse ibland, men det e otroligt härligt att känna mig så lycklig som jag gör just nu.

Det var ju kämpigt förra året, man kan säga att jag var en helt annan person, men nu e jag verkligen nöjd med mig själv o med de andra runt omkring mig.


Nu ville jag bara vissa några bilder på en låda jag fick när jag tog studenten.

 

Alla som går ut fyran (trean för er) får en liten låda som en lärare lr en annan person från skolan designar åt en o lägger in saker, minnen osv. Den här personen kallas för ens gudfar o gudmor, o han lr hon talar för en under ceremonin. Det e nåt som e verkligen vackert o känslosamt.

Min gudfar var Cristián, min spansk-lärare, jag har verkligen bra relation med han, vi pratar mkt o håller kontakten med varandra än.

 

 

 

Han med hjälp av Melissa, bibliotekarien, gjorde möjligt den här fina lådan, Melissa målade den osv.

 

 

 

Ni kanske inte vet att jag e helt besatt av fiskar o havet. "we are just two lost souls swimming in a fish bowl"

När vi egentligen kan simma på havet! i det fria!

Det som fanns inutti lådan:

 

 

  • Almanacka: som jag fick av min kära Biologi lärare, Nicolas ( han e nog en av de som närmast mig i skolan) som tyvärr inte kunde va med när jag tog studenten för att han skulle fira smekmånaden i Argentina just den helgen.
  • Poesibok ett fint brev: Cristian gav med den för att han vet hur mycket jag gillar poesi o läsa böcker.
  • Världens skönaste sockar, brev, minianteckningsbok o himlens finaste överraskning: Min engelska lärare gav allt det där, hon heter Cary o hag tycker verkligen om henne. Överraskningen jag fick av henne var ett mail av min vän Anna Åhström!  Jag bara satt o grät medans jag läste mailet. Och omtanken av min lärare som tog tiden att hitta sättet att få kontakt med Anna. Tack!
  • Massa brev av andra elever
  • Poesi: skrivet av min historielärare
  • älvor o dvärg-dockor, så att jag inte glömmer att allt ser bättre ut om man ser med barnögon
  • bok med två texter skrivet av en känd chilensk dramaturg: Carolina Melys, en annan spansklärare som inte hade lektioner med mig gav med den för att vi alltid pratade om teater osv
  • en kopp med klassens foto
  • osv osv



Kommentarer
Postat av: M

sv: Tack gumman, du är vacker dumed!

Jo, jag vill så gärna se, har den ens kommit till sverige? fattar inte hahha

2010-01-19 @ 10:27:43
URL: http://indivisible.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Nej men guud så fint!

Jag hoppas verkligen att du kommer och ser slutproduktionen och hälsar på innan vi tar studenten, vi saknar dej!

2010-01-19 @ 10:31:18
URL: http://ingreed.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag sitter på mammas jobb nu och tårarna kommer ändå och lägger sig lätt vid ögat då jag läser allt det här! Så fantastiskt personligt och vackert ni har det i chile! Jag tycker att det är just så det ska vara! Jag tyckte att Cary var helt underbar som tog kontakt med mig för prescis det du sa, hon tog sig tiden att hitta mig. Jag hopaps att din student var jätte trevlig och som jag skrev så hade jag så hemskt gärna varit där och delat dagen med dig :)

Vem vet, kanske du hinner hit och är med på våran? Det skulle vara jätte kul!

""we are just two lost souls swimming in a fish bowl" Tänk vilka starka känslor bakom en mening. Puss!

2010-01-19 @ 16:39:26
URL: http://ahstrom91.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja, Peter Pan är ju verkligen en bra pjäs! och det är ett fint buskap, att man inte ska växa upp för fort osv. De rollerna som vi fick var:

Emil - Peter Pan

Jossan - Wendy

Lollo - Kapten Krok

Jens - Smee

Cia - Tigerlilja

Ingrid - Starkey (pirat)

Jonatan - Tootles (borttappad pojke)

Karro - John

Matilda - Mikael

Aom - Indianhövdingen



Så jag tror det kommer bli jättebra :D

Saknar dig jättemycket! Och hoppas att det är bra där borta! :)

2010-01-20 @ 22:45:19
Postat av: Jens

Det var jag, Jens som skrev det förra :D

2010-01-20 @ 22:45:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0