"We're gonna be doin' one thing and one thing only... killin' Nazis"

 

Ja, som sagt så var jag på bio i torsdags! Det blev att se ”Inglourious Basterds” SÅ JÄVLA VÄRT TJAFSET MED MORSAN PGA DET! (hon tyckte inte att det va rätt att gå ut en torsdags o komma hem typ 23.30-00.00, mitt i veckan alltså) Men ja, jag gjorde det iaf! ALLT FÖR TARANTINO!

Vad tyckte jag om filmen?! Quentin Tarantino gjorde det igen! Nästa lika bra som ”Pulp Fiction” och ”Reservoir Dogs”.

Helt sköna dialoger, härlig sarkasm - bara så Quentin Tarantinos humor, med den vackra Mélanie Laurent o Brat Pitt gör så bra ifrån sig i den här filmen, inte tala om Christoph Waltz han gör de superbra, jag skulle våga säga att han gör det bättre än Brat Pitt.

Den här filmen kommer absolut in i min favoritfilm-lista! 152 min av historia, blod o massa Nazi- dödandet! Se den!

Tack Fran o Tarak för en underbar torsdag :)

 

Christoph Waltz is not a Bastard, he is a fucking Nazi!

 

 

"You probably heard we ain't in the prisoner-takin' business; we in the killin' Nazi business. And cousin, Business is a-boomin'." Haha Klockrent!



Publicerade detta inlägg för några minuter sedan, men jag fick ett oförväntat samtal! ANNA! Min kära vän som bor i Sverige ringde mig medan hon var på Muse Konserten, hon vet att jag gillar dem! Det påminde mig att för några år sen då hon också va o såg dem, ringde hon mig under ”Hysteria”- låten.

Anna jag gillade det, verkligen, tårar rinner nedför min kind!

 

Love you!

Ps: undra hur dyrt det blev att ringa hit?

btw, Anna, vems nummer var det du ringde ifrån?

 

 


Kommentarer
Postat av: SANIBO

sv: thanks! ;)

2009-10-24 @ 21:57:11
URL: http://ssanibo.blogg.se/
Postat av: Isa

Ja gud tiden går verkligen fort!

Saknar dig gumman!

Längtar så mkt til att få träffa dig igen.

Älskar dig!<3

2009-10-25 @ 00:17:55
URL: http://saadio.blogg.se/
Postat av: Fran

Una pelicula increíble!! En un principio no le tenia mucha fe, ni ganas de verla, y bueno solo porque te lo prometi la fui a ver haha.. indudablemente una buena desicion, una película compacta, sus momentos de seriedad, ironía, sarcasmo, pero lejos lo mejor son los efectos y el sentido que le da tarantino a la pelicula, algunasa tomas y detalles que le dan el toque propio de él.

Tu siempre dices que tarntino es un exelente director y despues de esta peliula no podria negarlo, pero igual quiero ver otras para terminar de convencerme haha..

Amiga un dia rico, especial, lindo y divertido. Sin duda se tiene que repetir. (todo a su tiempo, no te preocupes hahah)

Besos te quiero Fran!

2009-10-25 @ 01:07:01
URL: http://frangalaz.blogspot.com/
Postat av: Mi Eberhardt

Sv: Jo, jag känner henne. Vi har känt varandra sedan vi var små. Hon bor 1 hus ifrån min pappa. :)

2009-10-25 @ 01:47:28
URL: http://mieberhardt.bloggagratis.se/
Postat av: Anna

Åh jag älskade också den filmen! <3

Thihi jag tyckte du var värd dom pengarna! :D jag har faktiskt ingen aning om hur dyrt del blev men det märker jag väl på nästa räkning :P

Vadå? Jag ringde ju från min mobil,..har du inte mitt nummer?

Love you too! :*

2009-10-25 @ 16:40:57
URL: http://ahstrom91.blogg.se/
Postat av: pelle

Åh fan, jag vill också se den där. Får ta din recension på högsta allvar ;)

2009-10-26 @ 17:59:29
URL: http://pellespersonliga.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0