gobbledigook

Hello again!

Läget med er idag?

Med mig är det i alla fall bra. Jag hade ledig idag från skolan, för att lärarna firade deras dag idag. Jag tycker att vi elever också borde ha en ”elevsdag” och få ledig för det, men jag ska inte klaga, vi fick ju i alla fall ledig idag :)

Idag hade jag tänk gå på bio med min vän Francisca men det blev inte av, det kanske blir imorgon istället, då kommer jag äntligen se ”Inglorious Basterds”! Har hört att den e bra, ja men vad kan man förvänta sig då det kommer från en så otrolig bra regissör som Quentin Tarantino?

Ja i alla fall, så har jag skola imorgon, jag slutar kl 16.30 efter det åker jag med Francisca till Santiago, går på bio, sen får vi se om jag hinner hämta min Notebook som är klar (den var på reparation) och kl 20.00 måste vi vara på Matucana 100 (som är ett ställe, ”kulturställe”, där det visas upp olika presentationer, allt från fotografering, dans, musik och teater) och vi ska fara och se ”Libre, la copia feliz del Eden” en teaterpjäs av dramaturgen och skådisen Francisco Melo.

Spännande och kulturfylld dag tycker jag :D

 

På tal om kultur, för några veckor sen, var jag p den mest kulturrika platsen i Chile (enligt mig), hamnen Valparaiso, man kan känna lukten av kultur flöda ovan för havet. Ungdomar som studerar arkitektur och ritar gamla byggnader, kända chilenska författaren som hämtade inspiration i Valparaiso osv. osv.

 

Här kommer några bilder by me!

Puss ha det bäst!

 

 


Kommentarer
Postat av: Miss Diana

Jag håller faktiskt med dig.. tycker inte heller att Robert Pattinson är het.. han ser så skum ut..

2009-10-22 @ 07:14:13
URL: http://missdq.blogg.se/
Postat av: Sussi

Vilka bilder! Och vilket ställe! En aning avis ja...

2009-10-22 @ 22:16:06
URL: http://lavica.blogg.se/
Postat av: Sussi

Vilka bilder! Och vilket ställe! En aning avis ja...

2009-10-22 @ 22:18:06
URL: http://lavica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0