Bring Your Own Bombs!

Mm jobbig dag igen! Går inge bra med matten just nu!
Känner mig less, lr det e typ maten som gör att jag lessnar på skolan, det e inge annat.
Får mina betyg på fredag tror jag väl. det gick ganska bra faktiskt, det e nog matten o kemin som förstör mina betyg :P

Fick MVG på Engelska läxan. Tack Issa! skulle inte ha blivit lika fint utan dina bilder! puss

Btw: Issa, du som gillar sonata arctica nu, lyssna på låtarna "letter to danna" "Mary Lou", "The end of this chapter" o ja typ många fler, de  e skitbra.






Lite konsthistoria för ni som e intresserad!

Kontsnär: Plabo Picasso
Namn: Guernica
Mäter: 349cm x 777cm
Finns på :Museo Reina Sofia i Spanien


Guernica e en liten stad i Spanien, o många historiker menar att WW2 (andra världskriget) startade i Guernica året 1936 o inte 1939 som det står i de flesta historieböckerna. Under den Spanska inbördeskriget, diktatorn Franco (Fascist) bad om hjälp till sina allierade " Tyskland, Italien" (Kondorlegionen) för att så kunna bomba Guernica från luften. Staden blev förstörd....

Picassos målning representerar bombningen i Guernica, folket mm.
Målning e full av symbolik o den e ganska intressant om man lyckas tolka dem. 


MInns första gången jag hörde historien om denna målning, min bildlärare, som iof betyder mkt för mig, berätta om  den under en bildlektion för ungefär 3 lr 4 år sen.

Kommentarer
Postat av: Vicky

Vad bra att jag fick dig att skratta älsk <3 :)



Åhh, trodde det var bestämt :( Aja, jag hoppas hoppas hoppas att det blir Sverige sen för din del så man får träffa dig snart!!!

2009-05-14 @ 07:22:35
URL: http://fuckyoudude.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0