Beat Generation

Hej på er!
Har inte så mkt att skriva om. hur ofta har jag det egentligen?

Jag har varit lite sjuk under helgen, så jag stannade hemma idag. Hade prov idag så jag får väl ta o göra det en annan dag.
det går ju trots allt rätt bra för mig i Biologi, så jag oroar mig inte så mkt.

jag har skappat en ny kategori. "litteratur", jjaj ni som känner mig vet att jag tycker om att läsa osv.
Så här har jag tänkt skriva lite om böckerna jag har läst, böcker som jag håller på att läsa, o böcker som jag vill läsa. Ni kan oxå tipsa om bra böcker ni har läst osv.


Just nu håller jag på att läsa en bock som heter  "The Subterraneans" (De underjordiska) 1958 av Jack Kerouac.
Jag e helt förtjust i Jack Kerouac, hans sätt att skriva e helt underbart o förrvirrande "spontanprosa", e ibland e man tvungen att läsa om flera gånger samma rad för att riktigt förtå vad han har skrivit. Han e en av de bästa författare (enligt mig) av Beat Generation.
"The subterraneans" ´handlar om ungdomarna som levde i San Francisco under 50's, de så kallade hipsters, som levde bland droger , alkohol, sex o jazz, mkt jazz. Historien e berättad av Kerouacs alter-ego Leo som har en kärlek historia med en svart kvinna som heter Mordou Fox.


Jack Kerouac

Kommentarer
Postat av: Jens

HEJ ROCIO :D

Haha ååh. det var så länge sen vi sågs och pratade vid!!!! KOm hem till Sverige snaaaart och träffa oss alla igen :D Annars så kommer vi till dig och rövar bort dig :D Haha, jag blir helt tossig bara av att skriva här ;D ...

Hoppas du har det bra i Chile!!! Här hemma är det då bra! Fast det är ingen skola just nu...



Ha det bäst! Pusssochkram på min lilla sockertopp! :D

2009-06-23 @ 11:36:36
URL: http://mjensa.blogg.se/
Postat av: Annaa

Svar: Åh tack! =D Jag blev också helt kär i det! Det är egentligen i färg, och janis joplin syns även på en liten bild =D

Jag började jobba den 15 juni och jobbade hela förra veckan. Nu har jag lov den här veckan och nästa. sen jobbar jag två veckor igen. Hhaha jag har delat upp mina arbetsveckor med en annan tjej så det är därför det blir lite hackit.

Jag hade en väldigt trevlig midsommar. Dock lite jobbigt att stiga upp 04.00 på morgonen och jobba 6 timmar men lätt värt ändå! Sen på kvällen var jag med anna och några :) Firar ni midsommar? Eller hur är det? Hoppas allt går bra i skolan!! Och du måste ju höra av dig direkt du vet nåt om sverige!! Kram!

2009-06-23 @ 13:54:40
URL: http://ahstrom91.blogg.se/
Postat av: Ronja

hehe =)

Jo det är helt ok faktist, sj? =)

2009-08-26 @ 10:03:23
URL: http://ronjiia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0