Born to be wild

Idag var det inte lika varmt som igår, men det gick att sola iaf :D
Jag gör mig klar nu för att gå o se en film under stjärnorna, hoppas det blir kul.
Filmen heter "W" o den handlar om Bush. Regissören e Oliver Stone, känd för att ha regisserat "alexander", "Wall trade center" o "the Doors" som handlar om bandet med samma namn.
Haha jag ska gå med en kompis, han vill bli själv en stor regissör o han sa att när ha nfilmar sin första film ska jag spela huvudrollen. haha komisk men ändå rätt så sött :]



Har suttit i funerat lite idag, det här med gymnasiet osv. visst kan det låta rätt kul att få välja sin egen inriktning, att få gå den linje som man vill. Men egentligen e det ganska absurd, för att när man e 15 år, e man inte så pass mogen för att kunna välja nå sånt, det e ju om vårt framtiden vi talar om!  Det finns säkert många som e 100% säkra om vad de vill göra med sitt liv, men vad gör  man med alla andra som inte gör det? o vad händer om man ångrar sig sen?! det e ju inte bara att hoppa av hur många gånger man vill.
Gymnasiet e ett stor grej för oss ungdommar, o alla vet hur svårt det e att välja. Men jag  tror att det e ännu värre att vara säker när man väljer men inse senare att det  inte va nåt för en. Många tar det ganska hårt, o tappar verkligen lusten.

A det va ba en liten tanke om gymnasiet just nu, här i Chile e ju inte så, här e det vanligt "Highschool" som gäller, jag tyckte det va ganska trist, men nu känns det helt okej, för att då har man verkligen 4 år att kunna tänka o planera sin framtid o vara 100% säker.


Be strong my friend! du förstår verkligen inte vilken nytta o allt du kommer att kunna ge till världen, jag menar inte att du kommer att hitta botemedlet till cancern lr HIV, fast det skulle ändå kunna hända :). Men egentligen så menar jag bara att du e byggkloss i samhället, det e vi alla, me nalla har sin roll!


Ja nu ska jag dra o leta efter ett par skor som passar till mina kläder.
Vi synes!
bye




Då Matilda o jag var på väg till Umeå!
när vi såg operan med klassen.

Kommentarer
Postat av: Matilda

sv: jo du har säkert rätt.

men jag tycker ju om teater, det är bara det att jag inte orkar längre, har typ inte motivationen. Det känns mer som en tung ryggsäck än något som jag tycker är kul. Jag tror det mesta beror på att jag är skoltrött, men vad vet jag? Teater är ju en rätt tuff linje after all, även om de flesta inte tror eller vet det. Det krävs att man bjuder ut rätt mycket av sig själv och jag vet inte om jag har nog att bjuda ut om man säger så. Men jag ska försöka göra mitt bästa och se vart det leder. För jag tänker inte sluta när jag kommit såhär långt. Och om jag ändrar mig, så får jag ta det då.

jag älskar verkligen dig<3

och jag minns den där bilden :D

2009-01-15 @ 10:50:21
URL: http://donotenter.blogg.se/
Postat av: matilda

efter examen ska jag vila ett tag, sen ta nya tag sen då jag orkar igen=)

2009-01-15 @ 10:52:17
URL: http://donotenter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0