Any way you want it!

Hmm! konstig dag? japp det var det för mig iaf.
kl e 1.18 o jag ligger i min säng o lyssnar på skönt musik! Damien Rice så klart! han lyckas verkligen få mig på en sån där stämning då jag kan öppna mig o skriva ner saker.

Veckan startade inte så bra. Allt började med att jag kände paniken inför alla julklappar som jag måste köpa. Sen fick jag min vanliga depression, den där depression som jag får då det e jul, men nu blandades ju så himla många känslor. Hahaa typ som när jag såg annas blogg, där hon skrev om sin pepparkaksbakningsdag men issa o emelie, jag bara satt på min stol o grät, jag kände verkligen att jag ville vara där! Uffa nu borde jag sluta, annars kommer jag börja gråta igen.

 Jul jul, det e verkligen nå särskilt med julen, det e egentligen nå väldigt vacker, jag tror att de flesta tycker ju om jul. Men vf firar vi jul egentligen, ja alla ”riktiga” kristna skulle säga att de firar jesus födelsedag men vf tusen ger ni så många julklappar då? Jag tror att de flesta har nog förlorat meningen med julen. Andra skulle säga att det e en högtid då man e med familjen, då det bara e glädje o kärlek, det e som julvärmen. Men behöver ni verkligen vänta till julen för att vara en stund med familjen o känna sig lyckliga? Sj tycker jag inte att det e nå farligt, alla kan ju fira julen som de vill. Många tycker ju att julen e fin, man äter god mat o allt o alla ser snygga ut, men hur e det med de som inte kan t ex alla fattiga alla som e i ett land då det e krig lr i ett ställe då det finns massa sjukdomar lr de som e under ett diktatur, hur firar de jul? Väntar de också till december för att kunna fira en dag med familjen? Köper de snygga kläder för att kunna posera framför kameran? Nja jag vet inte, det e faktiskt sånt som man inte tänker på när man sj vill att ”sin” jul ska var så fin som möjligt. Men jag försöker ba vara lite empatisk nu, ibland måste man ju tänka på den som kanske inte har det lika lätt som kanske vi har det.

 Ja nu ska jag sluta snacka så mkt! Behövde ba snacka om nåt, jag tänker ju ändå köpa massa julklappar osv, det e ju inte så att jag har tänkt sluta med det ba för att det finns andra som inte kan xD men jag behövde filosofera ett tag.
Det där fick bli julteman för dan.

Idag har jag inte gjort så mkt, känner mig ba alltmänt fet, o så har jag ritat klart papegojan som jag startade idag, så jag känner mig rätt så nöjd.

Känner som om jag skulle kunna ligga här o skriva jur mkt som helst men jag ska nog sluta nu, annar kommer jag ba at tråka er.

Ni får ha det så bra, många pussar o kramar!

Jag tror inte ens att du läser det här, men vf sms:ar du om inte har tänkt svara sen!!!?!??!! Grrrrrrr!




Summertime!!!

Kommentarer
Postat av: matilda

det är så roligt att läsa när du skriver=D

2008-12-17 @ 09:18:28
URL: http://donotenter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0