Cradle of love

Aloha!
Mmm det känns alltid lika svårt att börja skriva på ett inlägg xD
Känner mig stressad o så otroligt lättat för att jag ska fara o köpa julklapparna imorrn! fast jag har ingen idé på vad jag ska köpa, men det kommer nog att gå bra vetja.

Hahaha känner mig så otroligt inne på grodtemat! såg en dokumentär om grodor idag, haha jag vet ibland kan jag va lite töntig xD ja men, den handlade just om mina favorit grodor, haha men efter jag hade sett den, började jag fundera på deras parningsritualer, ja det e ju så här att hanen börjar ju liksom sjunga för att locka till sig honorna, ja o alla vill ju ha den som låter högst, för att det betyder ju att den e starkast o störst,men mina favogrodor bor ju på träd så de måste ju klättra för att komma till hanen, det e just det som e problemet, att på vägen dit blir honorna bokstavlingen VÅLDTAGNA!!! av de andra grodorna som e liksom mindre o som inga vill ha! de bara hoppar på honan o ja ni vet ju vad som händer sen xD Tycker typ synd om dem honorna, de får ju massa ungar med en groda som de inte ville ha, som de till o med blev "våldtagen" av



Ja som ni kanske ser så e hanen mkt mindre en honan, men hon kan tyvärr inte försvara sig för att de här grodorna har sugkoppar på fötterna så hanen sitter typ fast!

haha ville ba dela med mig lite kunskaper med er :D



Idag kändes det som hela min familj började klaga om mina matvanor, det e ju inte så kul för att jag äter ju, det e ju ba så att jag känner mig inte lika hungrig som förr!
haha det va lite om mig o mina matvanor!


Åååh va kul! haha jag ska äntligen få en ny bloggdesigne! tack tack! det e verkligen nåt att se fram emot!
det va lite om min bloggdesign!

mm har fått slut idéer för idag!

vill ba önska er alla en riktig god jul!

o ja btw! hoppas att  Jon o Joel blir friskna snart! så krya på er!

Vi synes




Kommentarer
Postat av: Anna

stackars groda :(

2008-12-23 @ 00:17:14
URL: http://ahstrom91.blogg.se/
Postat av: Josef

Haha, vad hemskt xD särskilt med ansiktsuttrycken på bilden... :p

2008-12-23 @ 00:30:47
URL: http://josef.sjoblommusik.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0